Café Liberal - LOTTA WESTERBERG BERÄTTAR OM AFGHANISTAN

Onsdag 4 mars 2020 18:00–20:00

Liberalernas partilokal, Övre Torekällgatan 37A, Södertälje

Varmt välkommen till Café Liberal

Alla medlemmar hälsas hjärtligt välkomna till Café Liberal den 4 mars klockan 18:00-20:00 i partilokalen på Övre Torekällgatan 37A!

Kvällens ämne
Afghanistan är Sverige största mottagare av bistånd. Vad gör vårt bistånd för nytta? Finns det något hopp för Afghanistan? Det är några av de frågor som vår gäst Lotta Westerberg kommer att belysa.

Afghanistan är Sverige största mottagare av bistånd. Vad gör vårt bistånd för nytta? Finns det något hopp för Afghanistan? Det är några av de frågor som Lotta kommer att belysa.

Lotta arbetar på Sida:s Afghanistanenhet.

Hon har arbetat med freds- demokrati- och biståndsfrågor under många. Hon har två mastersexamina; en i statskunskap från University of Denver och en i historia från Uppsala universitet.  Hon har nu sin bas i Sverige men har, innan hon blev anställd på SIDA, för olika organisationer varit stationerad i Ecuador, Colombia, Afghanistan och UK. Hon har tidigare bl.a. arbetat som säkerhetschef på ”Kvinna till kvinna” och som program officer på International IDEA och medverkat i och lett olika projekt i mellanöstern och Afrika.