Café Liberal - möt Södertäljes nya högskola

Onsdag 21 mars 2018 18:00–20:00

Liberalernas partilokal, Övre Torekällgatan 37, Södertälje

CAFÉ LIBERAL gör den 21 mars en utflykt till den nya gren av KTH  och det Science Center som växer fram i AstraZenecas tidigare lokaler i Snäckviken .

KTH:s prefekt här i Södertälje, Kristina Palm, berättar om den unika forskning och utbildning som, stöttad av Scania och AstraZeneca med inriktning på hållbar produktion, är KTH:s specialitet här. Någon liknande verksamhet finns inte vid någon annan högskola.

Hon kommer också att ge oss en bild av de nyföretag som finns vägg i vägg med KTH i Södertälje Science Park vars verksamhet också är inriktad på hållbarhet och har en stark koppling till KTH.

Vi samlas i KTH-entrén (ovanför den magnifika trappan vid Kvarnbergagatan) klockan 18:00 och får först en liten guidad rundvandring i lokalerna. Därefter följer presentationen av KTH och Science Park. Däremot hoppar vi, av praktiska skäl, över fikat den här gången. Som vanligt slutar vi senast klockan 20:00.

Missa inte den här chansen att få veta mer om ett av de mest spännande framtidsprojekten i Södertälje på många år!

Anmälan till Metin